نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4318
-
الف
+

زندگی «علیرضا بیرانوند » دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال ایران فلم می شود

فلمی سینمایی با موضوع زندگی «علیرضا بیرانوند» دروازه بان مشهور تیم ملی فوتبال ایران به زودی ساخته می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، ساخت فلم سینمایی زندگی «علیرضا بیرانوند» دروازه بان مشهور تیم ملی فوتبال ایران با حضور برخی از عوامل این فلم در یکی از روستاهای «خرم آباد» محل تولد او آغاز شد.

این فلم زندگی بیرانوند را از زمان تولد او در روستای پدری  و در ادامه عزیمت به روستای دارابی، دوران نوجوانی و تحصیل در مکتب این روستا تا حضور در تیم فوتبال شاهین و پرسپولیس و در نهایت دروازه بانی تیم ملی فوتبال ایران به تصویر می‌کشد.

روستای دارایی و تیم فوتبال «شاهین» این روستا سهم بزرگی در پیشرفت «بیرانوند» دارند.

از قسمت‌های جالب این فلم سینمایی شاید بتوان به سختی‌هایی که علیرضا بیرانوند تحمل کرده تا به این جایگاه برسد اشاره کرد.

بخش‌های جالب و طنزی مانند فلم معروف «چطوری کریس» و مهار پنالتی «کریستیانو رونالدو» در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را هم می‌توانیم به سکانس‌های فلم زندگی بیرانوند اضافه کنیم.

«علیرضا بیرانوند» با نام کامل «علیرضا صفر بیرانوند» متولد ۳۰ سنبله(شهریور) سال ۱۳۷۱ خورشیدی در خرم‌آباد مرکز ولایت لرستان است.

او در خانواده‌ای پرجمعیت رشد کرد، خانواده‌ای که از نظر اقتصاد ضعیف محسوب می‌شد و علیرضا به همین دلیل مجبور به ترک تحصیل شد تا کار کند و در تامین خرج خانواده سهم بگیرد.

به همین دلیل او مجبور بود تمرین فوتبالش را از پدر پنهان کند و یک بار که پدرش متوجه شد از ترس عصبانیت وی چند روز به خانه نرفت!

علیرضا بیرانوند بارها در مصاحبه‌هایش گفته که وقتی برای ادامه فوتبال به تهران آمد، در موترشویی و پیتزافروشی کارگری کرده و با سختی به این مرحله رسیده است. او که در سن ۲۰ سالگی ازدواج کرد اکنون صاحب دو  اولاد است و بر بنیاد گفته های خودش ۱۵ خانواده را تامین مالی می کند.

بیرانوند کارش را از سال 1390 با تیم فوتبال نفت تهران آغاز کرد.

وی در ۲۷ ثور سال 1395 خورشیدی قراردادی دو ساله با تیم فوتبال پرسپولیس بست و مدتی بعد این قرارداد را به مدت پنج سال یعنی تا سال ۱۴۰۰ تمدید کرد.

بیرانوند برای نخستین‌بار با عملکرد موفقیت آمیز خود قهرمانی با تیم پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر ایران دست پیدا کرد.

او پس از پیوستن به تیم فوتبال پرسپولیس توانست با انجام تعداد بالایی کلین شیت و عملکرد مناسب، همراه این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یابد.

بهترین دروازه‌بان یا گول کیپر لیگ شانزدهم ایران ، کمترین گل خورده،بیشترین دروازه‌بسته، ریکورددار بیشترین برد و کمترین باخت نیز از افتخارات بیرانوند در این رقابت‌ها می باشد.

علیرضا بیرانوند در جام جهانی فوتبال 2018 دروازه‌بان ثابت تیم ملی فوتبال ایران بود. وی در این مسابقات توانست با دو گل خورده، برترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران از نظر تعداد گل خورده در ادوار جام‌جهانی لقب گیرد.

 همچنین وی توانست در بازی پایانی ایران در مرحله گروهی جام جهانی مقابل پرتگال، پنالتی «کریستیانو رونالدو » ستاره این تیم را مهار کرده و نخستین دروازه‌بان ایرانی باشد که توانسته در جام جهانی یک ضربه پنالتی را مهار کند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر